Dracula Untold 2014 – Dracula Başlangıç HD Film izle

9 Kasım 2014
İzlenme:

Facebook'ta Paylaş
VN:F [1.9.22_1171]
BU FİLME KAC YILDIZ VERİRSİNİZ?
Rating: 4.5/10 (606 votes cast)

dracula_untold

-Dracula: Başlangıç / Dracula Untold 2014 ABD / Türkçe Altyazılı-

IMDB Puanı: 6.3/10
Tür: Aksiyon, Fantastik, Dram
Yönetmen: Gary Shore
Oyuncular: Luke Evans,
Dominic Cooper, Sarah Gadon
Süre: 1 saat 32dakika

Transilvanya prensi Vlad Tepes, yıllar süren Türklerin yönetimine isyan bayrağı açmıştır. Osmanlı Devletine vergi vermek zorunda kalan ve Türk hakimiyetini kabul etmek istemeyen Vlad, hem halkını hem de ailesini kurtarmak için hayatını ortaya koyar. Dracula efsanesinin peşinden gider ve bunun gerçek olduğunu çok geçmeden anlar. Şimdi sırada, büyük düşmanı Fatih Sultan Mehmet vardır.

Dracula efsanesinin ilk filmi olarak çekilen ve bölge prensinin Türklerle dracula olarak yaptığı mücadeleyi aktaran yapımı sizlere sunuyor; yorumlarınızı bekliyoruz.

NOT: FİLMİ TÜRKÇE DUBLAJLI İZLEMEK İSTERSENİZ BURAYA TIKLAYIN.


Part 1

Part 2

Part 3

OK.ru HD

VN:F [1.9.22_1171]
BU FİLME KAC YILDIZ VERİRSİNİZ?
Rating: 4.5/10 (606 votes cast)
Dracula Untold 2014 - Dracula Başlangıç HD Film izle, 4.5 out of 10 based on 606 ratings


Toplam 109 Yorum Yapılmış.

  1. Osmanlı Torunu diyor ki:

    Tarihimizi Bilelim!.. OKUYUN LÜTFEN ve Birşeyler ÖĞRENİN!..
    1456 yılında Fâtih, Wlad’i Eflâk prensligine tayin etmişti. Wlad, kardesi Radul ile birlikte Osmanlı sarayında rehine olarak bulunmuştu. Hüküm sürdüğü memlekete Fâtih’in yardımı ile sahip olmasına ve Pâdişaha karşı dost kalacağına dair yemin etmiş bulunmasına rağmen Wlad, sözünde durmayarak Osmanlılar aleyhine Macarlarla anlasma yapacaktır.Fâtih’in, Karadeniz ve Trabzon’da bulundugu sıralarda, Eflâk’ta bazı hadiseler olmaktaydı. Burada Türklerin “Kazıklı Voyvoda”, Macarlarin “Drakula” (Şeytan), Ulahların “Çepelpuç” (Cellad) dedikleri Wlad adında zulüm delisi bir adam, halka idarenin en korkuncunu tattırmaktadır. Bu çılgın adam, vahşi ve insanlık dışı birtakım zevklere sahipti. O, kazıklara vurulmuş ve işkence içinde can vermekte olan Türklerin meydana getirdigi büyük halkanın ortasında, saray halkı ile birlikte yemek yemekten zevk alırdı. Eline Türk esirleri geçince ayaklarındaki derinin yüzülmesini ve meydana çıkan kırmızı etlere tuz ekilmesini, sonra da bunları keçilere yalatmasını emrederdi. Böylece, diri diri ayaklarının derisi yüzülen esirlerin işkencesi, daha büyük olurdu. O, kendisine gönderilen Osmanlı elçilerinin sarıklarını başlarına çiviletmiştir. Fâtih Sultan Mehmed, onu İstanbul’a davet eder. Ancak Wlad, düşmanlarının çokluğundan ve memlekette bulunmadığı bir sırada tac ve tahtının Macarlara verileceğinden korktuğundan, Eflâk’ı düşmanlarına karşı muhafaza edecek bir kuvvetin gönderilmesini rica eder. Bunun üzerine Pâdişah, Silistre Beyi Yunus Bey ile Çakırcıbaşı Hamza Bey’i Eflâk’i beklemek üzere görevlendirir. Yunus Bey ile ÇakırcIbaşı Hamza Bey, Tuna kenarına geldikleri vakit, nehrin donmuş olduğunu görürler. Bununla beraber Tuna’yı geçmek hazırlıkları yaptıkları ve dostluktan başka bir şey ümid etmedikleri, hatta itibar göreceklerini sandıkları bir sırada Wlad’ın büyük bir saldırısına uğrarlar. Bu baskında Yunus Bey şehid, Hamza Bey de esir edilmişti. Wlad, daha sonra Hamza Bey’i öldürerek başını Macar kralına gönderir. Kan dökücü Wlad, aldığı esirlerin tamamını kazığa vurduktan sonra, Osmanlılara ait bazı sehir ve kasabaları tahrip etmekten de çekinmez.Bütün bu olanları haber alan Fâtih Sultan Mehmed, hiddetinden ve üzüntüsünden yerinde duramayarak 150 bin kişilik bir ordu ve 25 büyük, 150 küçük parça deniz kuvveti (nehir donanması) hazırlayarak, Allah’ın kullarına zulm eden bu zâlimi ortadan kaldırmak için Eflâk seferine çıkar (H. 866/1462 M.) Fâtih, Eflâk ortalarına kadar gittiği halde, Wlad’in kuvvetleri ortalarda görünmüyorlardı. Wlad, Fâtih’in, casusları vasıtasiyle önceden haber aldığı bir gece baskını düzenleyerek Pâdişahı öldürmek ister. Fakat bunda muvaffak olamadığı gibi, perişan bir halde canını zor kurtarıp kaçabilir. Osmanlı akıncıları onu bulmak için bütün Eflâk’ı tararlar. Pâdişah da ordusuyla prensliğin başkentine yürür. Şehrin yakınında kazıklanmış 15 bin adamdan kurulu korkunç bir orman görünce nefretle “Devlet kuvvetini böyle kullanmış, tebeasına ve Allah’a karşı bu denlü cinayetler islemiş bir adam, asla itibara layık değildir” der.Yaralı olarak kaçıp Macarlara sığınan Wlad, onlardan yardım ister. Fakat Macar Kralı, hiç yoktan Osmanlılarla bir anlaşmazlığa düşmek istemediğinden bu yardımı yapmamış, hatta Wlad’i yakalayarak haps etmişti. Öte taraftan Osmanlılar, Wlad’in kardeşi Radul’u oniki bin duka yıllık vergiye bağlayarak Eflâk prensliğinin başına getirdiler. Böylece Eflâk, mümtaz bir eyâlet haline getirilerek, Osmanlılara sıkıca bağlanmış oldu. Wlad, Radul’un ölümü üzerine zindandan kaçıp tekrar idareyi ele almak istediyse de öldürülerek kesik başı memleket memleket dolaştırılır.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +61 (from 81 votes)
  2. AklıSelim diyor ki:

    Hocam ellerine sağlık. internetteki tüm sitelere baktım aralarında yalnızca sizin sitenizde HD olarak bulabildim. kısayol olarak ekliyorum tarayıcıma :)iyi çalışmalar

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +4 (from 6 votes)
  3. yılmaz karadağ diyor ki:

    şerri hükümlere aykırı sahnelerle zaten asla uygun olayan hayali bir tarih ve senaryo yapılıp filim etmişler ….hıh paralarına yazık……

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 10 votes)
  4. yılmaz karadağ diyor ki:

    ayrıca batıl düzen ve tarafları tanıtma da bize karşı düşmanlıklarını açığa vurmuşlardır…kendilerini tebrik ederiz biz bile bunları bu kadar alçak gösteremezdik

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -1 (from 11 votes)
  5. polat diyor ki:

    Filmi izlemeyip izlemek isteyen arkadaşlar bundan sonrasını okumasın , SPOİLER içerir .
    Tabi hiç izlemeyip – izlemeyecek – olan ve sadece polemik için gelen arkadaşlar devam edebilirler . Filmin Osmanlı imparatorluğu ve Fatih Sultan Mehmet’e sövmesinin dışında aksiyon-macera
    açısından fazla bir numarası yok . Filmin ilk başında prensin yürüyerek gittiği
    vampir mağarasına , tekrar gitmek için dağları ıkına ıkına tırmanmasını anlayamadım . Mağaranın önünde yol vardı , sonra karayolları genel müd.lüğü arsa sahiplerinin kamulaştırma bedelini ödememiş midir nedir ? Yolu kaldırmışlar , prensi mağaranın önündeki uçurumdan tırmanarak mağaraya getiriyorlar .
    Osmanlı İmp.luğu Eflak prensinden vergi ( onlar haraç demişler ) ve yanında 1000 çocuğu da gelecekte savaşcı yapmak için isterler . İstenen çocukların arasında prens Vlad’ınkinin de olması bardağı taşırır ve vampir olmak için , vampir üniversitesi mağarasına yüksek lisans yapmak için başvurur . Vampir olmak amacıyla mağaradaki ihtiyar vampirin kanını içen Vlad için , oyunun kuralları basittir :100 insan gücüne , çok iyi duyan kulaklara ve gören gözlere ( koku kısmı atlanmış) sahip olmuştur . 3 gün boyunca insan kanı içmezse tekrar normal insana dönüşecektir ve dede vampir iddiayı kaybedip ölecektir. Bu arada vampirlerin gümüşe ve güneş ışığına karşı zaafları olduğunu öğreniyoruz ki bu da Twilight serisinin hayranlarını şaşırtacaktır . (hani gümüş , kurt adamları öldürüyordu olum , bak burada vampirleri de öldürüyo .)
    Filmde sarımsak ve kutsal su muhabbetleri vampirlere işlemiyor . Ama insan kanı içen vampire karşı iki tahta parçasını haç şekline sokmak işe yarıyor .
    Aksiyon olarak üç- beş tane küçük yarasa kuşunun ecdadımızı nasıl perişan ettiğini görmek beni utandırsa da pek inandırıcılığı yok . Filmin sonunda avatar Aang ‘ in su bükücülüğü gibi yarasa sürüsünü havada bükmesi , kuş sürüsünü havada uçurup 10 bin kişilik Osmanlı ordusunu dağıtması tam bir efekt rezaleti . Mini mini kuşlar yarma gibi adamları yere seriyor ve filmi izleyen gavurlar belli ki buna milli hislerle puan vermişler . IMDB den aldığı 6 küsür puanı nasıl aldığını anlamadım .
    Demek ki adamların gocunacak o kadar bir yaraları varmış ki boktan filme gişe ve puan yaptırabilmişler .
    Birebir dövüş sahnelerinde Malkoçoğlu , Tarkan veya ninja filmlerini aratmayan bir film . Adam 100 insan gücünde ama ne hız var ne de bir aksiyonlu hareket . Küçük küçük yüzlerce yarasaya dönüşüp nasıl öldürüyor , o kadar yavaş hareket edip 1000 kişi nasıl kılıçla öldürüyor anlayamadım .
    Film boyunca tek kadın oyuncu var , o da Vlad ‘ın karısı rolünde .
    Filmin sonuna gelirsek , filmin sonu yok . Vlad karısının kanını içti ve vampire dönüştü . filmin son sahnesinde Vlad 2014 yılında , karısına benzeyen bir kadınla tanışıyor ve 2. film için hazırlık yapıldığı belli . Artık filmin 2014 versiyonunda minik yarasalarımız talibancı veya ışıdçıları öldürmezse ikinci film iş yapmaz haberleri olsun .
    Sadece Türk-Osmanlı düşmanlığının gişe yaptırdığı 2. sınıf bir savaş filmi . Centurion , savaş filmi olarak buna 100 basar ama IMDB de puanları aynı .

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +21 (from 27 votes)
    • betül diyor ki:

      Polat kardeşim daha iyi özetlenemezdi. Her sözüne katılıp bir şey daha eklemek istiyorum. spoi. Fatih sultan Mehmet’in sonda öldürülmesi – gerçekte böyle olmadığını biliyoruz- senarist ve yapımcının ve tabi bu filmi gişe yaptıran tüm o Avrupa gâvurlarının ne kadar tarihi çekemediklerinin en iyi göstergesidir. Hadi saçmalıyosunuz bari mantıkla saçmalayın. Küçük detayları kendi lehinize çevirip bu milletin gururu iftiharı olan askerlerimizi tecavüzcü çoşkun gibi yansıtmanızı anlıyorum. Sonuçta askerlerimizin/atalarımızın gururu ve edebi hakında yazılmış yığınlarca kitap yok. Dolayısıylada bu böyle değildir diye önünüze atacağımız yazılı bi kaynak da yok. Sizde onlar pislikti biz madalyalık oğlanlar diyebilirsiniz. Çünkü siz bu kadarlık insanlarsınız… Ama koca Fatih sultan Mehmet’in ölümünü istediğiniz gibi değiştirmek anca sizin gibi kafasızların işi olur zaten. Hayır o senarist kılıklı adamın hiç mi aklına gelmedi nası öldüğünü araştırmak bi yana Google a yazmak?!- ha saygılarımla!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +2 (from 4 votes)
  6. ahmet diyor ki:

    osmanlıya eleştiri var diyorsunuz ama osmanlı zaten böyleydi. devşirme sistemiyle milletin çoluğu çocuğu alınıp asker edilirdi. sizin çocuğunuz sizin milletinizden biri olmayan tarafından alınıp ölüme yollansa ne hissederdiniz? ayrıca kardeş katli denilen bir sistem vardı. insan ne için kardeşine kıyabilir? oğlancılık konularına değinmiyorum bile. biraz tarih bilin. film güzel.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -16 (from 46 votes)
    • normalde yazmam diyor ki:

      ama çık kısa yazacam sana osmanlıyı anlatan hocalarına .. osmanlı zaten böyleydi diyorsun .. osmanlının devşirme ddikleri aileleri ölmüş ve osmanlı himayesine girenlerdi

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -1 (from 7 votes)
    • HAKAN1972 diyor ki:

      maalesef geşmiştede şuandada gerek Osmanlının yıkılmasının gerekse Türkiye Cumhuriyeti içindeki kargaşaların nedeni arkadaşım sen ve senin gibi ecdadını tanımayan, tanıdıgını zannedip iftira atan ve ve bu milleti yıkmaya ugraşanlara çanak tutan sen ve senin gibi düşünenler sayesinden geldi ne geldiyse başımıza. Unutmaki Fatih Sultan Mehmet Han Peygamber Efendimizin övgüsüne layık olacak kadar büyük bir komutan ve kendilerine din adamı diyen o günün insanlarına adaleti ile islamiyeti seçmelerine vesile olacak kadar büyük bir alim ve evliyaullahtı.Yine söylüyorum maalesef ceddini yabancıların yazdıkları ile tanıyan sizin gibi insanlar yabancıların ecdadımızı kötüleme kampanyalarının maşası oldugunu anlayamıyacak kadar akılsız ve körsünüz. ALLAH ISLAH ETSİN SİZLERİ.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +10 (from 12 votes)
    • burcu k. diyor ki:

      devşirme sistemi anca bu kadar kötü tanıtılabilirdi devşirme sisteminde osmanlı ailelerin en sağlıklı en aklı yerinde çocuklarını seçip medreseye gönderirdi ordan kapıkulu askeri olurdu zeki ise enderun mektebine gönderilirdi ve üstün devlet yöneticiliğne kadar ilerlerdi o çocuk para kazandıkça ailesine daha iyi bakardı aileler çocuklarını isteyerek verirdi zaten tek oğlu varsa bi ailenin osmanlı onu almazdı tarihini bilmeden gelip burda yorum yapmassanız sevinirim

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +4 (from 8 votes)
    • Tsunami diyor ki:

      Bir çok Osmanlı paşası ve ünlüsü devşirmedir.Devşirme işini kötü bir şey olarak görüyorsun ama hiçte bildiğin gibi değil…Kötü bir sistem olsa yüzyıllarca uygulanamazdı.Ayrıca devşirilen kişiler çocuk yaşta olsalar bile kötü muamele görselerdi , özgürce hareket ettikleri an kaçıp ülkelerine geri dönerlerdi.Ama böyle bir durum yok…Yeniçerilerin hepsi devşirmedir.Ve Osmanlı güvenliğini bu devşirmelere bırakacak kadar onları rahat, iyi ve güzel yetiştirmiştir.Bir çoğu paşa vali komutan kumandan olarak hizmet etmişler ve müslümanlığı seçmişlerdir.Bunlardan en ünlüsü Sokullu Mehmed Paşa’dır.Ki Osmanlı tarihine adını altın harflerle yazdırmıştır.Sokullu’nun devşirildiği için şikayet ettiği , serzenişte bulunduğu ise ; ne görülmüş ne duyulmuştur :)

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +1 (from 3 votes)
  7. Son osmanlı diyor ki:

    Bu filmi çekenlerin tarih anlayışına ..yabancılarda bu Osmanlı kuyruk acısı olduğu sürece daha çok film çekerler.harcadıgınız paralaralara yazik

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 12 votes)
  8. Exorcism diyor ki:

    Yaptıkları tarihi saçmalıkları geçtim. Film olarakta olmamış iyiymiş valla varsa öyle drakula falan bende olayım 2 günde temizlerim amerikayı :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +4 (from 14 votes)
  9. ORHAN diyor ki:

    POLAT- arkadaşın yazdıklarına aynen katılıyorum. Klavyesini yorarak uzun uzun anlatmış ama iyi anlatmış..Osmanlı torunu tarihten sayfaları bize dikte ettirerek. bide bana bakın tarihizi iyi öğrenin..diye sopa gösterir gibi !!!!!!!! işaretler kullanmayı unutmamış. Siteye teşekkürler.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 7 votes)
  10. kimyacı diyor ki:

    berbat bi filmdi zaman kaybından başka hiçbirşey değil izlediğim en kötü filmlerden bir tanesi OSMANLI DEVLETİNİ kötülemeside ayrı bi konu tabi biz böyle miydik sanki zorla alınmazdı asla çocuklar ailelerinin ellerinden rızaya baglı olarak ücretleri verilerek alınırdı yani ayrıca özel şartlarıda vardi tabi filmi çekenin ben varya onun ta …. k… karaktersizler

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -4 (from 6 votes)
  11. tura diyor ki:

    işte tarih kitaplarından zor silersiniz :D ah holywood vay holywood :D adamı sıçıttırırlar haberin olmaz

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -5 (from 7 votes)
  12. Nail diyor ki:

    Bu filmin her karesinde koltuklarım kabardı herkesin aksine,ne Osmanlıymış ki bi vladdan avrupada 500 film çektirmiş,haclılarla ilgili filmleri dahil bile etmiyorum

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +8 (from 10 votes)
  13. selcuk diyor ki:

    ahmet kardeşim ; biraz tarih bil diyorsun da osmanlıyı 2 çift lafınla egale ettin sayende vatan anlayışı böyle oldu . millette kuyruk acısı var illaki osmanlı’yı yargılayacaklar .. ama senin yargılaman çok farklı olmuş . 620 senelik bir imparatorluğa ettiğin laf çocuksuca . oğlancılık diyosun bir de . ya tarih okuma sen ; ya da okuyacaksan sen 1920 den sonrasını oku .

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +5 (from 11 votes)
  14. murat çelik diyor ki:

    ah canım tabi ya ancak rüyanızda böyle bişeyi yaşarsınız yada işte böyle filimlrde birazda olsa sevinsin garibanlr beyinsizler bize yutturacaklar dinsiz voyvoda ve namussuz vladı :çocuk katili tecavüzcü. Sultan mehmet han bu dinsizin ve ceddinin kafalarını mızrak uclarında İstanbula(constantin)e getirmiş ibreti aleme göstermiştir.bunlara müsamğa göstermeyin ve Allah katında tek din İSLAM dır .sadece hatırlatmak istedim.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -3 (from 7 votes)
  15. MİR diyor ki:

    içoğlan nedir tam bi araştırın bakalım…
    tarafsız bakarsanız eğer film güzeldi…
    bir kaç tarihi hata var onlar da her film de var zaten…adamlar türkler le ilgili film yapmış hem de bi efsaneye dayanarak…bizde sadece eleştirelim ama karşı film yapmayalım…bizim işimiz bu zaten…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 8 votes)
  16. osman diyor ki:

    Hadi filmdir kurgudur senaryo ile gerçek örtüşmeyebilir, tamam. Ancak adamlar vlad ile ilgili belgesel yaptılar ve bu belgeselde de Osmanlıyı çocuk kaçıran sonra o çocuklara tecavüzden tutunda her türlü pisliği işkenceyi yapan adeta sapık psikopat yetiştiren barbar insanlık düşmanı zorba katil gibi göstererek vladın da bu yüzden psikopat olduğunu işlediler. Kısacası film diye geçmeyin bizler meseleyi biliyor olabiliriz ancak zaten türk düşmanı olarak yetiştirilen batılı çocuklar bu tür filmler ile iyice türk düşmanı olur. Halbuki filmdekinin aksine Fatih Sultan Mehmet Han oraya o bölgenin halkının isteği üzerine insanları vladın çeşitli işkenceleri ve zulmünden kurtarmak için gitmiştir. Bu film insanlık onuruna yapılmış bir hakarettir, teşekkür etmeleri gerekirken karalamaya çalışıyorlar.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +4 (from 10 votes)
  17. ya sev ya terk et diyor ki:

    bence kendılerını asalamıslar seytanla anlasma yapan bır toplum ve onun arkasından gelen bır toplum vede osmanlının normaş askerlerle yenılemeyecegını bozguna ugratılamıycagını anlatmıs bence vasat bır fılm sacma ve ayrıca batılı kesım nıcın hep kendılerını fılmlerde asaladıklarını anlamamısımdır

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  18. Asu diyor ki:

    Çok abartmamak lazım, sonuçta bu bir film, gerçek değil, adamlar ayrıca sürekli İngiliz tarihi hakkında bu tip filmler yapıyorlar, acımasız,vicdansız krallar, katliamcılar, oğlancılar vb…olarak gösteripte, her film abartılıdır,yoksa bu dalda olmazdı,sonuçta tarih filmi değil. Osmanlılarda ortaçağda bir sürü pislik yapmış diğerleri gibi, ingilizlerde ki amerikalılarda ki iğrenç kölecilik üzerine filmler var, tarihleri ile sürekli yüzleşiyorlar, biz ise toz kondurmuyoruz bu yanlış, Osmanlı da emperyalist bir devletti, gittikleri yerleri gül dağıtıp işgal etmiyorlardı, devşirmeler ve cariyeler anasından babasından ayrılmayı özgür iradeleriyle yapmıyorlardı çoğunun babalarını Osmanlı ordusu zaten öldürmüş oluyordu. Yani biraz dönemine göre objektif gözlerle bakın…Kardeşini katleden başkasına ne yapmaz…bilmemiz diğer ülkelerde bu dönemdeçok farklı değillerdi….Fransız ihtilali ile bu dönemler düzelmeye başladı onlarda da..Yani ortaçağ cidden pis bir dönemdi herkes için.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +3 (from 9 votes)
  19. Kayra___ diyor ki:

    Filmi çok beğendim.Neden mi? çünkü bu filde Türkler aşağılanmamış,blakis yüceltilmiş.Nedenlerine gelince
    1. Asla ve asla Türkleri yenemeyeceklerini,yenebilmek için ya şeytani güçleri yada süper güçleri olması gerektiğini
    2: Kendileirininde kan emici vampirler olduklarını ve şeytanla antlaşma yaptıklarını itiraf etmiiler.
    Eee daha ne olsun.. :))

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +13 (from 15 votes)
  20. Nowar diyor ki:

    Yorumları okumayı seviyorum, insanların bakış açıcısını gözler önüne seriyor, izlediğimiz sadece bir film, Asu’un da dediği gibi bir tarih filmi değil, kaldı ki hiç kimse kendi tarih filmini yapıpda tarafsız olarak bunu sunamaz, hepsini geçtim tarihi bilgilerin gerçekliği ayrı bir tartışma konusudur, film kaliteli görsele sahip bol aksiyonlu, zaten bu başlangıçtı artık drakula var, sonraki filmlerde de aynı empatiyi çeşitli uzuvlarınızdan değerlendirmeniz dileği ile. Nasrettin hocayanın kazan hikayesi geldi aklıma, diyordu kazanın doğurduğuna inanıyorsun da öldüğüne niçin inanmıyorsun diye :) bir de Oğuz Atay şöyle demişti, ” Az gelişmiş bir ülkenin fakir bir kültür mirası olurmuş.”

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +4 (from 4 votes)
    • HAKAN1972 diyor ki:

      be hey cahil arkadaşım. izlediğim sadece bir filmdi diyorsun. Bugün senin filim diye basit gördüğün şeyler yüzünden toplumda ne ahlak kaldı ne din nede iman. artık herkes hayatı senin diziyada filim dediğin şekilde yaşıyor. madem sadece filim ise sende hristiyanlığın bozulmuş ve insanlar tarafından çarpıtılarak hikaye kitabına çevrilmiş bir din oldugunu iddia eden bir film yapta göreyim .. seni nasıl kazıklı voyvodanın kazıgına oturtuyorlar görürsün o zaman.Sen nasıl anneciğine ve babacığına hakaret edilmesine müsade etmessen. Eğer gerçekten ülkeni seviyorsan sende böyle yorumlar yapmazsın. senide allah ıslah etsin.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -1 (from 3 votes)
  21. Nowar diyor ki:

    Bak bu da farklı bir bakış açısı işte, @Kayra +1 diyorum :) işte insan nasıl bakarsa öyle görür, güzel bakıyorsun haddim olmadan tebrik ediyorum :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 4 votes)
  22. Özer diyor ki:

    Bence gayet güzel bir yapım olmuş adamlar gerçekten neyi nasıl göstereceklerini biliyorlar. Filmi bize o kadar iyi empoze ediyorlar ki 2 saatte osmanlı düşmanı kesiliyorduk az kalsın :) Zamanında “Cüneyt Arkın” üstadımızda tek başına Bizans’ı yok ediyordu hatırlarsak o yüzden bunun bir film olduğunu hatırlatmakta fayda var bence. Zaten herkes Osmanlı Devleti’nin neler yaptığını biliyor bunu bir filmle değiştiremezler. Filmde vurgulanan çocukları asker etme sistemi doğrudur ama bu kesinlikle çocuğun ailesinin rızasıyla belirli şartlar altında karşılığıyla yapılıyordu. Şimdi arkadaşlar “çocuğun bedeli mi olur çok barbarca” yorumu getirebilir. 600 sene öncesinden bahsediyoruz burada o zamanlar avrupanın tuvaletinin bile olmadığını hatırlatmakta fayda var:)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -1 (from 5 votes)
  23. yanlız kurt diyor ki:

    Tarihimizi Bilelim!.. OKUYUN LÜTFEN ve Birşeyler ÖĞRENİN!..
    1456 yılında Fâtih, Wlad’i Eflâk prensligine tayin etmişti. Wlad, kardesi Radul ile birlikte Osmanlı sarayında rehine olarak bulunmuştu. Hüküm sürdüğü memlekete Fâtih’in yardımı ile sahip olmasına ve Pâdişaha karşı dost kalacağına dair yemin etmiş bulunmasına rağmen Wlad, sözünde durmayarak Osmanlılar aleyhine Macarlarla anlasma yapacaktır.Fâtih’in, Karadeniz ve Trabzon’da bulundugu sıralarda, Eflâk’ta bazı hadiseler olmaktaydı. Burada Türklerin “Kazıklı Voyvoda”, Macarlarin “Drakula” (Şeytan), Ulahların “Çepelpuç” (Cellad) dedikleri Wlad adında zulüm delisi bir adam, halka idarenin en korkuncunu tattırmaktadır. Bu çılgın adam, vahşi ve insanlık dışı birtakım zevklere sahipti. O, kazıklara vurulmuş ve işkence içinde can vermekte olan Türklerin meydana getirdigi büyük halkanın ortasında, saray halkı ile birlikte yemek yemekten zevk alırdı. Eline Türk esirleri geçince ayaklarındaki derinin yüzülmesini ve meydana çıkan kırmızı etlere tuz ekilmesini, sonra da bunları keçilere yalatmasını emrederdi. Böylece, diri diri ayaklarının derisi yüzülen esirlerin işkencesi, daha büyük olurdu. O, kendisine gönderilen Osmanlı elçilerinin sarıklarını başlarına çiviletmiştir. Fâtih Sultan Mehmed, onu İstanbul’a davet eder. Ancak Wlad, düşmanlarının çokluğundan ve memlekette bulunmadığı bir sırada tac ve tahtının Macarlara verileceğinden korktuğundan, Eflâk’ı düşmanlarına karşı muhafaza edecek bir kuvvetin gönderilmesini rica eder. Bunun üzerine Pâdişah, Silistre Beyi Yunus Bey ile Çakırcıbaşı Hamza Bey’i Eflâk’i beklemek üzere görevlendirir. Yunus Bey ile ÇakırcIbaşı Hamza Bey, Tuna kenarına geldikleri vakit, nehrin donmuş olduğunu görürler. Bununla beraber Tuna’yı geçmek hazırlıkları yaptıkları ve dostluktan başka bir şey ümid etmedikleri, hatta itibar göreceklerini sandıkları bir sırada Wlad’ın büyük bir saldırısına uğrarlar. Bu baskında Yunus Bey şehid, Hamza Bey de esir edilmişti. Wlad, daha sonra Hamza Bey’i öldürerek başını Macar kralına gönderir. Kan dökücü Wlad, aldığı esirlerin tamamını kazığa vurduktan sonra, Osmanlılara ait bazı sehir ve kasabaları tahrip etmekten de çekinmez.Bütün bu olanları haber alan Fâtih Sultan Mehmed, hiddetinden ve üzüntüsünden yerinde duramayarak 150 bin kişilik bir ordu ve 25 büyük, 150 küçük parça deniz kuvveti (nehir donanması) hazırlayarak, Allah’ın kullarına zulm eden bu zâlimi ortadan kaldırmak için Eflâk seferine çıkar (H. 866/1462 M.) Fâtih, Eflâk ortalarına kadar gittiği halde, Wlad’in kuvvetleri ortalarda görünmüyorlardı. Wlad, Fâtih’in, casusları vasıtasiyle önceden haber aldığı bir gece baskını düzenleyerek Pâdişahı öldürmek ister. Fakat bunda muvaffak olamadığı gibi, perişan bir halde canını zor kurtarıp kaçabilir. Osmanlı akıncıları onu bulmak için bütün Eflâk’ı tararlar. Pâdişah da ordusuyla prensliğin başkentine yürür. Şehrin yakınında kazıklanmış 15 bin adamdan kurulu korkunç bir orman görünce nefretle “Devlet kuvvetini böyle kullanmış, tebeasına ve Allah’a karşı bu denlü cinayetler islemiş bir adam, asla itibara layık değildir” der.Yaralı olarak kaçıp Macarlara sığınan Wlad, onlardan yardım ister. Fakat Macar Kralı, hiç yoktan Osmanlılarla bir anlaşmazlığa düşmek istemediğinden bu yardımı yapmamış, hatta Wlad’i yakalayarak haps etmişti. Öte taraftan Osmanlılar, Wlad’in kardeşi Radul’u oniki bin duka yıllık vergiye bağlayarak Eflâk prensliğinin başına getirdiler. Böylece Eflâk, mümtaz bir eyâlet haline getirilerek, Osmanlılara sıkıca bağlanmış oldu. Wlad, Radul’un ölümü üzerine zindandan kaçıp tekrar idareyi ele almak istediyse de öldürülerek kesik başı memleket memleket dolaştırılır.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -2 (from 8 votes)
    • ORHAN diyor ki:

      Lakabınızı yanlış yazıyorsunuz düzeltmeniz sizi daha ciddi kılar. YALNIZ KURT olması gerekiyor.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +5 (from 7 votes)
  24. Adsiz066 diyor ki:

    Arkadaslar bizim kendi milletimiz bile tarihi saptırarak dizi, film çekerken elin hristiyanı musevisi ne yapmasın varın gerisini siz hesap edin.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +3 (from 7 votes)
  25. kara58 diyor ki:

    arkadaşlar bunlar tarihi karıştırmışlar bunlar aslında kendilerini anlatıyor

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 4 votes)
  26. kıvanç diyor ki:

    KAYRA haklı..canavar 10000 kişiyi süpergüçlerle yenmiş.Sultan MEHMET -ruhu cennet mekan- gözünde korkudan eser yok ve sonunda ‘ölürken’bile dirayetli….Anca rüyada saçma filmlerde yenerler..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -1 (from 3 votes)
  27. yvz diyor ki:

    TIRT…!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -1 (from 3 votes)
  28. serhat adram diyor ki:

    harika film izleyinde tarihi öğrenin ama gerçek tarihi masa basında yazılan öyküyü demıyorum

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  29. feci fenna saçma diyor ki:

    öyle saçma bir film yapmışlarki ne benzer dünya yı kurtaran adam filmine nede eşşeğin kıçına
    yani öyle saçma sapan bir film ,gülmekten kırıldım vallahi billahi yaw.
    Gülmekten kırılmak için bu filmi kesinlikle izleyin.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -2 (from 2 votes)
  30. özdenyunus diyor ki:

    bu kompleksli kafalarla ne film seyredebilir ne de ne seyrettiğinizi anlarsınız, yazık :P

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  31. Ömer diyor ki:

    Zamanında hepsini ipe dizen Osmanlı şuanda bu kadar kötü gösterilmesine rağmen o Osmanlı evladı olarak bizim elimizden bir şey gelmemesi çok üzücü ama tam tersi bir olay olsaydı biz onları kötüleyerek bir film çekseydik Allah bilir neler olurdu geçen 100 yılda roller bu kadar değiştiyse daha kötüye gitmeden aklımızı başımıza alıp kimin gerçek Kral olduğunu göstermek lazım

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -1 (from 1 vote)
  32. zet diyor ki:

    birincisi film çok kötü. direk evet osmanlıya saldıracağım diye çarpıtma ve saçmalıkta bol.
    Amma osmanlı dediğiniz roma-bizans devlet geleneği üzerine oturmuş hindu-irani bir imaparatorluktur. devşirme iç-oğlanı sistemi de bizans tan beri gelir, romadaki köleliğin devamıdır. Osmanlı Kanuni nin son dönemlerinden itibaren yüzyıllarca iç karışıklık, celali isyanlarıi yeniçari-sipahi ve şeyhulislamların iktidar savaşında padişahlar dahil bir çok insanın boğduruluşu istanbulun yağma edilişi ve türlü rezaletlere sahne olmuştur. daha 1630 larda venedik donanması çanakkale boğazını kapatmış istanbula geçişi engellemiş, gönderilen tüm paşalar yenilgiye uğramıştır. Bağdat ı almak için 4.murat zamnında bir çok sefer düzenlenmiş, geri dönülür dönülmez iranlılar yeniden almışlar tekrar sefer bunun masrafı bu arada yeniçerinin ikide bir isyanı, vs müthiş bir kargaşa bu arada saray daki yüksek bürokrasinin akıl almaz servetleri (18 çiftlik 80 hizmetçi vs gibi), artı kösem sultan ve turhan sultanın bizzati devleti yıllarca yönetmeleri. Geleckten haber veridigini idaa eden üfürükçülerin devletin en üst katına kadar söz geçirmeleri yaptıkları milyonalrca akçalık servetler. daha türlü rezzillik tabi son yüzyılda emperyalistlerin kendi aralarında anlaşamamaları yüzünden gecikmiş bir çöküş.

    tabi ki anlıyorum insanın kendi geçmişiyle gurur duymak istemesini, ki doğaldır ama toplum, devlet demek te değildir. aksine türk toplumu, anadolu halkı yıllarca saraya ve istanbula karşı isyan içinde olmuştur (ağır vergiler savaşalar vs.) yine de osmanlıca güzel bir dildir, yediden yetmişe şiir gelişmiştir, minyatür gibi sanatlar irandan gelsede, örnegin mimar sinan gibi bir dehayı yetiştirmiş, güzelim istanbulun o müthiş silüetini o yaratmıştır.

    yani diyeceğim odur ki bir toplum hayallerde yaşar ise, gerçekler yerine mitolojiye masallara inanır ise hep kandırılır sömürülür gelişemez. o yüzden geçmişimize saygı duyar iken gerçekleri ilkokuldan beri ögretilen saçmalıkları eleştirmeyi de bilelim. Kaynak mı? Yukarıda anlattıklarım hepsi bizzat arşivlerde bize kalmış mektuplarda devlet resmi yazışmalarıyla ispatlı arkadaşlar. Kaynak bu konuda dünyanın önde gelen tarihçilerimizden Halil İnalcık ın Devlet-i Aliye serisi, Türkiye İş Bankası yayınlarından. Şu ana kadar iki cilt yayınlandı, lütfen okuyun okutun.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 6 votes)
    • anonim diyor ki:

      senin okudugun ve yayinladigin TARIH diye anlattigin sey birtakim avrupali tarihcilerin OSMANLI yi yeni gelen
      nesile sizin ne berbat dedeleriniz vardi diyebilmek kavgasidir.OSMANLI yi anlayabilmen icin size ögretilen
      sacma sapan tarihcilerden degil gercek tarih kitaplarindan okuyarak ögrenin.Bu dünya ya hükmetmis MÜSLÜMANLIGI yaymak ugruna ne cafalar cekmis DEDELERIMIZI sizin gibi belirsiz iki kitap okumakla kendini alim görenlere birakmayiz..

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -3 (from 3 votes)
  33. dest diyor ki:

    yahu filmde sürekli “Türk” deniyor ; Fakat, “Osmanlı” diye çeviriliyor.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -2 (from 2 votes)
  34. fatih diyor ki:

    Tarih yapmak tarihi yazmak kadar önemlidir yazan yapana sadık kalmazsa olayların yönü degişir tıpkı bu filmde oldugu gibi

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -2 (from 2 votes)
  35. tegtin diyor ki:

    film bildiğin olmamış.efektler fena degil onun dışında tırt.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -2 (from 2 votes)
  36. nemesis diyor ki:

    tarih tartışmaqlarına giren arkadaşlar..film fantastik..yani kurgu adamlar…adamlar yapmış işte..eğer fatih sultan mehmedin öldürülmesine üzüldüyseniz..fatih drakulaya karşı diye rövanşını alırsınız:)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +5 (from 5 votes)
  37. türk diyor ki:

    vay bae cahil olan türkler ancak buna ınanır işte atatürk bu yüzden tarihinizi öğrenin diyo ama tebrikler biz bile avrupay amerikayı bu kadar alçaltamdık mallar

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  38. shee diyor ki:

    fantastik ve vampir filminde tarihle ilgili ne doğru ne yanlış tartışması yapan zavallı yurdum insanı..cidden komiksiniz,tarihi çok yanlış var ama dracula gerçek dimi:)
    film fena degil,bir kaç hata var çekimle ilgili bana göre..boş vakitte seyredilebilir.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +4 (from 4 votes)
  39. iyi okuyun! diyor ki:

    hiç bi ırk kendini asla kötülemez .. simdi bu filmi izleyince tuhaf geldi size çünkü onların tarihi de böyle osmanlıcılar.. hepsini olmasada cogunu kabullnin….

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)

Film Hakkında Yorum Yapın

:Web Siteniz:

MAIL İLE TAKİP

Adresinizi Yazip Abone Olun Filmler Mailinize Gelsin:

(Dikkat: Gelen Maildeki Linke Tıklayın. )

REKLAM

FACEBOOK

TWITTER

FİLM ARAMA


© Copyright 2008 VizyonFilmizle.Com.TR - Tüm hakları saklıdır. film izle

Kapat [ x ]