Sapık – Psycho izle

2 Temmuz 2014
İzlenme:

Facebook'ta Paylaş
VN:F [1.9.22_1171]
BU FİLME KAC YILDIZ VERİRSİNİZ?
Rating: 7.2/10 (102 votes cast)

psycho_izle

-Sapık – Psycho (1960) ABD/ Türkçe Altyazılı-

IMDB Puanı: 8,6/10

IMDB En İyi Filmler 250 listesinde 31. Sırada

Tür: Korku, Gizem, Gerilim
Yönetmen: Alfred Hitchcock
Oyuncular: Anthony Perkins,
Janet Leigh, Vera Miles
Süre: 1 Saat, 49 Dakika

Marion Crane, Arizona’da bir emlak ofisi çalışanıdır. Yemek sırasında tanıştığı sevgilisi Sam ile ekonomik nedenlerden dolayı evlenememenin sıkıntısı içerisindedir. Zira Sam’ın nafaka yükümlülüğü bulunmaktadır. Bir cuma günü, patronu bankaya yatırılması için 40 bin doları Marion’a emanet eder.

Bu parayla türlü evlilik hayalleri kuran kadın, yeni bir hayata başlamak için Sam’ın yanına doğru yola çıkar. Uzun bir yolculuk sonrası fırtınaya yakalanan Marion, Bates Motel’de konaklamaya karar verir. Burada otelin işletmecisi Norman Bates (Anthony Perkins) ile tanışan Marion, Norman’ın saplantılı bir adam olduğunu düşünmeye başlar. Odasına çekilir ve yorgunluğunu atmak için duşa girer…

Usta yönetmen Alfred Hitchcock‘dan duş sahnesiyle ünlü, etkileyici bir gerilim filmi olan Psycho’yu sizlere, Vizyonfilmizle.net farkıyla sunuyor, yorumlarınızı bekliyoruz. Film 4 dalda Oscar adayı olan film, IMDB TOP 250’de 31. sırada yer almaktadır.

VK HD

OK HD

Bölüm 1

Bölüm 2

VN:F [1.9.22_1171]
BU FİLME KAC YILDIZ VERİRSİNİZ?
Rating: 7.2/10 (102 votes cast)
Sapık - Psycho izle, 7.2 out of 10 based on 102 ratings


Toplam 9 Yorum Yapılmış.

  1. emre diyor ki:

    Korkutucu, çocukları üzerinde tahakküm kuran, psikopat anne korku sinemasının gözde temaları arasındadır. Böyle bir konuyu işleyen Alfred Hichcock’un 1960’da çektiği Psycho seyirciden büyük ilgi görerek bir kült film haline gelmiş ve bugüne kadar en fazla incelenen ve hakkında konuşulan filmlerden birisi olmuştur. Psycho korku sinemasında önemli bir kilometre taşıdır ve Stagecoach’un Western’de başardığı işi korku sinemasında tekrarlar. Psycho öncesi korku sinemasında düşman (öteki) genellikle dışarıdandı. Özellikle soğuk savaş döneminde uzaylı istilacılar, mumyalar, vampirler, yeraltından ya da öteki dünyadan gelen kötü güçler dünyayı, daha doğrusu Amerika’yı, daha da sınırlarsak orta sınıf beyaz Amerikalıyı tehdit ediyorlardı. Psycho bir anlamda korku sinemasında bir devinim gerçekleştirdi. Artık düşman Amerikan toplumunun içindeydi, tehdit garip kıyafetli uzaylılardan, mumyalardan değil, sıradan insanlardan geliyordu. Ataerkil burjuva kültürünün bastırıp yok saydığı şeylerin korku sinemasında ortaya çıkar. Ataerkil aile, bu istenmeyen aruzların bastırılması görevini görür. Psycho daki’ aile babadan yoksun bir ailedir bu yüzden, bastırılması gereken cinsel duygular ve anneye aşırı bağımlılık, sapkın bir cinsellik şeklinde dışa vurulur.

    Psycho’da arkaik, iğdiş edici annenin ve anaerkil ailenin neden olduğu dehşet işlenir. Anne figürü filmin olay örgüsünde önemli bir yer tutar. Sekreter olan Marion işyerinden çaldığı parayla kaçar ve yol üstündeki Norman Bates’in otelinde konaklar. Burası anayoldan uzakta olduğu için boş ve ıssız bir oteldir. Otelin sahibi Norman, Marionla ilgilenir ve odasına yerleştikten sonra birlikte yemeyi teklif eder. Daha sonra, Marion, Norman Bate’in annesi ile konuşmalarını duyar. Bayan Bates oğlunun yabancı kızlarla yemek yememesini istememektedir. Bayan Bate’in baskıcı, zalim bir anne olarak yetişkin çocuğu ile otoriter, boyun eğdirici bir şekilde konuşmaktadır. Otel, ahlak dışı seksi sembolize ederken, ev annenin egemenliğindedir. Bayan Bates kendi doğrularına göre Norman’ı eğitmektedir. Norman bir anlamda Oedipus öncesi dönemdeki çocuk gibidir. Babanın sembolik düzenine geçmemiş, dolayısı ile kişiliği gelişmemiştir. Anneye bağımlıdır. Bayan Bates de o dönemdeki çocuğa egemen, otoriter annedir. Babanın yokluğu da bu savı destekler. Norman, anaerkil bir ailede büyümüştür. Bu yüzden sapkınlığı bizi şaşırtmaz. Hatta seyirci onu annesinin bir kurbanı gibi görür.

    Marion odasına döner ve duş yapmak üzere soyunmaya başlar. O sırada yan odada Norman bir tablonun ardında gizlediği bir delikten Marion’u gözetler. Marion bakışın nesnesidir ve birazdan kurban olacaktır. Gözetlemecilik korku filminde sık kullanılan motiflerdendir. Gözetleyen bakışın sahibi etkin durumdadır, gözetlenen ise edilgin ve bakışın nesnesidir. Katil önce gözetler daha sonra öldürür. Marion duşa girer, o sırada banyoda bir kadının gölgesi belirir, elinde bir bıçak taşımaktadır. Sinema tarihinin en nlü sahnelerinden biri olan bu sahnede Hitchcock’un hızlı kesimleriyle Bayen Bates, Marion’u öldürür. Bu seyirci için tam bir şoktur. Özdeşleştiği başroldeki kadın filmin ortasında öldürülmüştür. Bayan Bates karşımıza öldürücü, iğdiş edici, fallik anne olarak çıkar. Bunun temeli çok eskiden beri var olan iğdiş edici anne korkusuna dayanır. Arkaik anne figürünün bir çok korku filminde olduğu gibi Psycho’da da görülür.

    Gerçekte Bayan Bates, Norman tarafından öldürülmüştür, Norman pişmanlığı ve annesine duyduğu korku nedeniyle onu mumyalamış ve evde saklamıştır. Buna rağmen Bayan Bates arkaik, kötü, yutucu ve iğdiş edici anne olarak her yerdedir. Evin ürkütücü görünümünde, Marion ve Norman’ı izleyen dondurulmuş kuşlarda, öldükten sonra bile Norman’a hükmeden kişiliği ile varlığı anlaşılır. Kuşların sıran bir şekilde değil, en tehdit edici, saldırgan pozisyonda doldurulduğunu belirtiyor. Karganın gagasının duvara düşen gölgesi iğdiş edici annenin
    simgesidir ve daha sonra duş sahnesinde benzer şekilde bıçağın gölgesinin görürüz. Kuşlar annenin tehdidini simgeler. Marion, annesinin söylediklerini duyduğunu söyler. Norman, ‘benimle öyle konuştuğu zaman karşısına dikilip, bağırıp çağırmak, sonrada çekip gitmek istiyorum’ derken kuşlar ayı çerçevede ürkütücü bir şekilde onu izler. Anne, oğlunu yabancı bir kadınla konuşurken takip eder. Marion ve Norman’ın konuştuğu sahnede her planda mutlaka onları izleyen bir kuş vardır. Marion’u aramak üzere otele gelen dedektif dolaşırken de doldurulmuş kuşlar onu izler. Norman’ın kendisi değilse de, kişiliği arkaik anne tarafından yutulmuştur. Norman’da onun giysilerini giyer ve bir peruk takarak kadınları öldürür. Norman elindeki bıçakla iğdiş edici annenin fallusu olmuştur.

    İğdiş edici annenin mitolojideki simgesi ejderhadır. Ejderha doğurduğu çocuğu yutarak onu kendi içine dahil etmektedir. Bu et yiyen, ölülerin ‘ana’sı mağarada ya da korkun bir kalede yaşar. Kişinin öz benliğine ulaşabilmesi için onunla dövüşüp, onu yutup kişiliğine katması gereklidir. Ejderha tarafından yutulup yok edilmenin karşılığı ise iğdiş edilmektir. Yani anne tarafından yutulup iğdiş edilme. Burada yutulan şey penis değil kimliktir. Psycho’da da Norman ailesiyle yaptığı mücadeleyi kaybetmiş be kişiliği onun tarafından yutulmuş, yani iğdiş edilmiştir. Norman kendi kimliğini annesinin kimliği içinde eritmiştir. Filmin sonunda her şeyi açıklayan psikolog 2 hiçbir zaman gerçek Norman olamıyordu. Annesinin kişiliği onu tamamen silmişti’ der. Norman’ın annesinin yerine geçmesi sevgiden değil korkudan kaynaklanır. Norman annesi tarafından iğdiş edilmek için onun yerine geçer, iğdiş olamamak için iğdiş eder. Yine de Norman’ın sembolik olarak iğdiş edildiğini söyleyebiliriz. Bayan Bates, küçümseyici konuşmaları, her şeyi gören gözleri, cinselliğe karşı tavrı hükmedici otoritesi ile Norman’ı bir anlamda iğdiş etmiştir. Anneye mutlak bağımlı, babanın olmadığı bu ilişki Norman’ı ruh hastası bir katil yapar.

    Psycho, kadın ve kadın cinselliği açısından iki yönlü okunabilir. İğdiş edici arkaik anne ve cezalandırılan kadın figürü. Kadınların bir katil tarafından fallik bir simge olan bıçak türü kesici aletlerle öldürüldüğü slasher filmlerin öncülüğünü Psycho’nun yaptığı kabul edilir. Hichcock, filmde hiç kan göstermeden gerilimi, bir atmosfer yaratmayı başarmışken 1960 sonrasında kadın hareketlerinin giderek daha büyük bir ivme kazanmasına ve yaygınlaşmasına bağlı olarak eril kaygıların yaygınlaştırılması ve erkek seyircinin aldığı sadistik hazzın arttırılması için kadına yönelik şiddet giderek daha fazla perdeye yansımaya başlamıştır.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -4 (from 22 votes)
  2. aziz diyor ki:

    Emre, Senin yaptığında tam bir pisikopatlık değilmi arkadaşım. Filmi izledikten sonra bende mi senin gibi olucam diye korkmaya başladım, Şimdiden.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +14 (from 16 votes)
  3. murat134 diyor ki:

    emre bayagı döktürmüs ama azizin yorumu en guzel süperi:)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 4 votes)
  4. copy-paste diyor ki:

    Arkadaşlar emre arkadaşımız aynen bu sayfadan mustafa uğur şen isimli sinema yazarının bloğundan copy pate etmiş :D:D http://www.inploid.com/mustafaugursen/ ancak lutfedip de buradan aldığını söyleyememiş mi deseeem unutmuş mu deseeem ancak bu ilk olmuyor kendisi defalarca aynı şeyi yapmış ve başkasının emeğinin alkışını çalmıştır. Kültürün yoksa sadece çok güzeldi de yazabilirsin utanmayasın, ama utanmayıp da emek hırsızlığı yapıp popülerlik payı almaya da çalışmayasın. Çok aciz gördüm ben seni yaaaa bu kaçıncı emrecim yeter artık çalmadan çırpmadan yaz….

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +15 (from 15 votes)
  5. Yapma! diyor ki:

    Emre niye yapıon olum böyle şeyler!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +11 (from 11 votes)
  6. mousecalısmıyor diyor ki:

    Yapma! :>Allah İyiliğini versin verdiğin cevap beni güldürdü :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  7. Tsunami diyor ki:

    Emre, psikopata bağladın herkesi :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +4 (from 4 votes)
  8. Burak diyor ki:

    Emre’de bunlari yazacak toto olsaydi, bu yazilanlarada cevap verebilirdi, zannimca!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  9. ibrahim diyor ki:

    o değilde Filmin 31. sıarda olması manidar olmuş :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Film Hakkında Yorum Yapın

:Web Siteniz:

MAIL İLE TAKİP

Adresinizi Yazip Abone Olun Filmler Mailinize Gelsin:

(Dikkat: Gelen Maildeki Linke Tıklayın. )

REKLAM

FACEBOOK

TWITTER

FİLM ARAMA


© Copyright 2008 VizyonFilmizle.Com.TR - Tüm hakları saklıdır. film izle

Kapat [ x ]