Gizli Kimya – Upstream Color izle

7 Mayıs 2013
İzlenme:

Facebook'ta Paylaş
VN:F [1.9.22_1171]
BU FİLME KAC YILDIZ VERİRSİNİZ?
Rating: 5.8/10 (39 votes cast)

Upstream-Color

-Upstream Color / Gizli Kimya 2013 ABD / Türkçe Altyazılı-
IMDB Puanı: 6.9 / 10
Tür: Dram,Bilim Kurgu
Yönetmen: Shane Carruth
Senaryo: Shane Carruth
Oyuncular: Amy Seimetz
Shane Carruth, Andrew Sensenig
Süre: 1 saat 36 dakika

İnsanlığın kökenlerine inerek, aşkın entrikalarını keşfetmeye çalışan ve korkutucu olaylar dizisiyle bütünleşen karmaşık bir aşk hikayesi sunulmaya çalışılıyor. Yaşama dair bulguları olmayan bir organizmanın yaşam döngüsüne katılması ve bir kadın ile adamın dağılmış hayatlarının, kimliklerinin hayal oluşunu konu ediyor.

2013 yılının merakla beklenen filmleri arasında gösterilen Gizli Kimya (UpStream Color), bilim kurgu türü için enteresan bir senaryoya sahip. Sundace Film Festevalinde ilk olarak gösterilen filmin, İstanbul Film Festivalinde de gösterime girmesi bekleniyor. VizyonFilmizle.Net olarak bu filmi sizlere Türkçe alt yazılı olarak sunuyoruz ve iyi seyirler diliyoruz.

HAK SAHİBİ FİRMADAN GELEN TALEP DOĞRULTUSUNDA, BU FİLM SİTEMİZDEN KALDIRILMIŞTIR. ANLAYIŞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.

VN:F [1.9.22_1171]
BU FİLME KAC YILDIZ VERİRSİNİZ?
Rating: 5.8/10 (39 votes cast)
Gizli Kimya - Upstream Color izle, 5.8 out of 10 based on 39 ratings


Toplam 12 Yorum Yapılmış.

  1. WALDEN&PIG diyor ki:

    Hem seyretmesi hem de yorumlaması çok zor bir film. Uluslararası yorumlara baktım da yönetmeni bile aslında tam olarak ne olduğunu açıklamamış, sadece eğer bilim kurgu gibi bakarsanız bu bir kadınla bir erkeğin duygularının ve anılarının, organizmalarının karıştırılıp bildiğiniz anlamda bir çocuğun, bebeğin değil de yeni bir organizmanın yaratılmasına ilişkindir diyerek zihinsel uçukluğun tanımını yapmış. Filmin sonunda kadın buldukları domuz yavrularından birine sarılıyor oradan da bir anlam çıkarabilirsiniz. Ya da birçoğunun yaptığı yorum gibi bu filmi olduğu gibi kabul edip, olduğu gibi sadece hissederek anlayabilirsiniz.:)) Filmin yukarıdaki açıklaması ise heryerde var ama o kadar yetersiz ve neredeyse alakasız ki düzgün bir açıklama zaten yok film hakkında. Kendi yönetmeni bile siz ne derseniz o diyor sonuçta. Bildğiniz anlamda bir bilim kurgu değil, bir an acaba ilaç şirketlerinin veya klonlayıcıların denekleri mi bu insanlar dedim ama işte öyle de değil… Gerçek anlamda uçuk bir film nesnel hiçbir anlam beklemeyin de çkarmaya çalışmayın da bence. Hani ben kendimce birşeyler anladım ama yönetmen çok başka ruhani spiritüel, varoluşçu, kosmik şeylerden bahsediyor. Kısacası zor film herkes kendince anlam çıkarabilir, benim çıkardığım anlam kadının en son domuza sarılmasında saklı canlılar arası bir transferler olmuş erkek-kadın-insan-domuz-kurtçuk vb…Bir de WALDEN isimli kitabı okuyacağım bakalım….İzlemesi, anlaması zor veya imkansız bir film kolay gelsin herkese,farklı festival filmleri sevenler sever ama…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +5 (from 7 votes)
  2. bukavilya diyor ki:

    hiç bir şey anlamadım filmden….bağlantı kuramadım…. :( … Karmaşıklık konusunda Mulholland Çıkmazı ile hiç bir film kapışamaz diye düşünüyordum yanılmışım : ))))

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +3 (from 3 votes)
  3. suzan diyor ki:

    sayın admin,elcin filmini yakında koyacak mısınız acaba siteye?bilgi verirseniz sevinirim.saygılar (admin: geldiği zaman mutlaka yayınlayacağız, şimdilik bir tarih yok)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. breakdown diyor ki:

    aman kardeşim n elcin i sinemada izledim çocukların okul gezisi yaptığı güne denk geldim 8 10 yaş grubu çocuklarla izledim filmi komedi filminde bile bu kadar gülemezdi o çocuklar düşünki korku filmi izliyorlar :) filme gelince gerçekten karmaşık bi film ama öyle böyle izledik işte emeği geçen herkese tşklr …

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -1 (from 3 votes)
  5. Aktivist diyor ki:

    Zaman yolculuğu kavramına biyolojik yollarla yaklaşan “Kapsül” (“Primer”, 2004) ile dikkat çekse de, filmin düşük bütçesi sebebiyle orada gerçek fikirlerini sinemalaştıramayan Shane Carruth, bu kez hedefi neredeyse 12’den vuruyor. “Gizli Kimya” (“Upstream Color”, 2013), dokuz sene önce gördüğümüz alternatif zekayı gerektiği kadar bütçe ile yoğuruyor burada. Böylece biopunk eğilimler taşıyan alternatif bir bilimkurgu vizyonu ortaya koyuyor. Bunun ne kadar geçerli veya etkili olabileceğini tahmin etmek zor. Ancak evrim teorisine ve klonlamaya kadar giden yepyeni yaşam organizması fikri işliyor açıkçası.

    Ana esin kaynakları “Domuz Ahırı” ile “Je T’aime Je T’aime”

    1.85:1’den sinemaskop formatına (2.35:1) zıplayan yönetmen, bu sefer kurgu ve sinematografi konusunda da hedefi yükseltmiş. İki kişilik kurgu ekibinin yaptıkları bir yana ışığı sürekli yalıtarak tempoya ayak uyduran sinematografi ile duyusal-meditatif etki bırakan müzik kullanımı tutuyor. “Gizli Kimya” da adımlarını doğru atan, planlı bir esere dönüşüyor büyük oranda.

    Resnais’nin “Je T’Aime Je T’aime”inin (1968) zaman yolculuğuna uyarladığı ‘ilişki parçaları’nı omurgasının içine alırken, bunun üzerine Pasolini’nin ‘hayvanlaşan insan’ düşünceli “Domuz Ahırı”nın (“Porcile”, 1969) merkezi sembolünü yerleştiriyor. Bunun kaymak tabakasını ise body-horror eğilimine tutunan David Cronenberg’i kavrayan biçimci bir yönetmenlikle sinemalaştırıyor. Böylece genetiğe yaklaşım konusunda “Varoluş” (“Existenz”, 1998) ve “Videodrome” (1983), tema ve üslup konusunda ise “Kod 46” (“Code 46”, 2003), “Yeryüzündeki Son Aşk” (“Perfect Sense”, 2010) ve “Hayat Ağacı” (“The Tree of Life”, 2011) ile akrabalık kuran bir esere imza atıyor.

    İnsanlığın kurtuluşu biopunk teknolojisinde mi?

    ‘Akıntıya karşı ilerlemenin görünümü/içyüzü’ anlamına gelen orijinal isminden başlayarak aslında fark yaratmayı hedefliyor. Sinemaya bir etiket armağan etmeye çalışıyor. Bunu yaparken yüksek tempoyla seyirciyi adeta bir ‘rollercoaster gezintisi’ne dahil ederken, sürekli bir ‘hayat yaratma’ öngörüsüyle yol almayı da ihmal etmiyor. Solucanları pişirerek veya uyuşturucu niyetine canlandırarak, ‘haplama’ya yol açan siyahi ve beyaz çocuklar bu konuda bir ‘mimar’a dönüşüyorlar. Bunun son derece doğal bir deneycilikle yapılması, bilimkurgu-biyoloji ilişkisini devreye sokarken domuz motifinin insan bedenine verdiği ‘deri’yi de anlamlı kılıyor sanki.

    O kısımda görüldüğü üzere solucanlar adeta “Mavi Kadife”nin (“Blue Velvet”, 1986) açılış sekansı misali bir oyuk açıyorlar. Zira yönetmen, büyük oranda özünde bir vahşilik, hayvansılık olan yeni bir insan ırkı yaratmak, melez bir yaşayana imza atmak istiyor. Evrimimiz üzerine kafa yormaktan ziyade akıntıya karşı nasıl giderizi, dalgalar eşliğinde sorguluyor. Kız ve erkek bu bağlamda sıkıcı iş hayatları veya ayrıldığı sevgilileriyle birbirbilerine tutunuyorlar.

    Carruth, doğal motiflerle ilişkili yeni bir genetik yaratmaya çalışıyor. Bu teknolojinin özünde yatanlarla ilgilenip ‘siberpunk bilimkurgu’ ile akraba alt tür ‘biopunk bilimkurgu’yu devreye sokuyor. Biohackerların insan DNA’sıyla genetik yoluyla oynadığı bu alan, büyük oranda geleceğin sıradan birinin eline geçmesiyle yaşanabilecek delilikleri karşımıza çıkarır. Burada da bu gerçekleşirken aslında klonlamaya yaklaşan bir süreç izliyoruz.

    Omurgasını kurguya bağlayan bir gerilla bilimkurgusu

    Karakterler adeta bir büyünün etkisini üzerlerinde hissediyorlar. Yönetmen aslında burada romantik, bedensel, duyusal ve meditatif adımlar atarken ‘gerilla (guerilla) bilimkurgusu’ ya da ‘alternatif bilimkurgu’ tanımıyla anılabilecek bir yaklaşım belirliyor. El kamerasının sallanmasından değil ona eklemlenen kurgu duyarlılığından besleniyor. “Başka Bir Dünya” (“Another Earth”, 2010) gibi eserlerin felsefe dozajı arttırılmış mini indie ruhundan da güç alıyor.

    Ancak profesyonel kurgu-müzik-sinematografi birlikteliğini unutmuyor. İnsanın organlarının içinden geçen solucanlar ya da haplar sayesinde uyuşturucunun tanımını farklılaştırıyor. Bunu yaparken lineer akışı reddederek yola çıkıyor. Ardından ara plan, paralel kurgu, sıçramalı kurgu, uyum kesmesi gibi kurgu tekniklerini detaylandırarak bir plan dahilinde kullanıyor. Bunlardan genelde montaj sekans yaratıp, bunları birbirine bitiştiriyor. Hızı ve akıntıya karşı akmayı ana motivasyon olarak belirliyor.

    Özgün karakter motivasyonları ve paralel evren akışları

    Fakat anlaşılacağı üzere asla ikilinin ilişkisini düz bir akışa teslim etmiyor. Sürekli zamanın öncesine veya sonrasına ait bir dilim devreye giriyor. Bu durum, hareketten kesme-sıçramalı kurgu kullanımıyla, uyum kesmesiyle yaşanan kıyafet değişimiyle, ara planların araya girişleriyle ve paralel kurgunun hakimiyetiyle gerçekleşiyor. Böylece aslında bu dalgalara karşı gelme sürecinde nefes alma zorluklarını, yüksek bir tempoyla sinemalaştırmış oluyor.

    Elbette sesleri alma, taşları temizleme, domuzları besleme, solucanların sesini soluma gibi doğal vasıflar da araya dahil ediliyor. Romantik-bilimkurgu melez türü biopunk gerilla sinemasından bir rötuş tadarken sanki Aronofsky’nin karakter dramasına yaptığına benzer bir uygulamaya gidiyor. Evrim teorisini incelerken ise evdeki yatağından domuzların ortasındaki çarşaflara geçiş yapıp tepki vermeyen ‘özgün karakter motivasyonları’ yaratıyor.

    Üslubu ve temalarıyla merak uyandıracak

    Bunu soyut bir noktaya doğru ilerletirken “Başka Bir Dünya”nın senkronizasyon ve eşzamanlılığın bozulmasıyla oluşan ‘ikinci ben’ felsefesinin deliliğine benzer bir yaklaşım benimsiyor. Carruth, tempoyu elinden bırakmadan emin adımlarla yol alırken duyusal özellikleri de sesleri kaydeden bireyin ‘mimar’ konumuna oturmasıyla birlikte yokluyor. Her şeyin son derece dağınık durmasını ise ‘akıntıya karşı’ meselesine bağlıyor. Oldu bittiye getirilen hayatların, yeni bir organizmanın doğuşunu haber veriyor.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +5 (from 19 votes)
  6. zfr35 diyor ki:

    manyakmısınız be

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +6 (from 12 votes)
  7. osman osmanoğlu diyor ki:

    sayın aktivist;yorumunuza şapka çıkarıyorum….harikulade,çokça istifade ettim doğrusu.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 6 votes)
  8. A2u diyor ki:

    Sanırım çiş yaparken onu videoya alsam daha anlaşılır , izlemesi zevkli bişey çıkar :| Abi film 96 dakka neyin ne olduğunu 90. dakkada anlıyosun (anlamıyon da işte çaktırma)
    Bence burdaki mesaj ‘ Domuz kadar olamadınız münafıklar :-*

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 6 votes)
  9. Ömer diyor ki:

    Yönetmen kafası güzelken çekmiş, ayıldığında sormuşlar bu ne diye cevap vermiş:
    Bende anlamadım, siz ne anlam çıkarıyorsanız o :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 7 votes)
  10. lastzany diyor ki:

    sayın Aktivist yorumlarından sonra filmi izlememeye karar verdim…yorumundan birşey anlamadım demekki filmdende birşey anlamayacağım….belki bi 10 sene sonra anlarım birşeyler…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  11. buru diyor ki:

    film tiriskadan nagmeler, cok basit.hemde cok

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -3 (from 3 votes)
  12. hasan diyor ki:

    lanet bir film bu

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Film Hakkında Yorum Yapın

:Web Siteniz:

MAIL İLE TAKİP

Adresinizi Yazip Abone Olun Filmler Mailinize Gelsin:

(Dikkat: Gelen Maildeki Linke Tıklayın. )

REKLAM

FACEBOOK

TWITTER

FİLM ARAMA

SON YORUMLAR:


© Copyright 2008 VizyonFilmizle.Com.TR - Tüm hakları saklıdır. film izle

Kapat [ x ]